DOKUMENT č. 3

Zahrejme si trochu ...

1. Zablokování

Někdy, když je určitá barva nepravidelně rozdělena mezi list vydražitele a tichého hráče, může dojít k zablokování; např s těmito kartami:

v ruce:   K 2                 na stole: A Q 6 4

Pokud hrajeme nejdříve eso a pak 4 proti králi, zablokujeme se v ruce a už nemůžeme přejít na stůl, abychom odehráli dámu.

Abychom se tomu vyhnuli, budeme si pamatovat jednoduché pravidlo: hrát honery nejprve z krátké strany:

Nejdříve hrajeme vysoké karty z krátké strany,
pak malou kartu z krátké strany proti vysokým kartám na dlouhé straně.

Tady se bude hrát nejdříve král (nebo 4 ze stolu), potom 2 proti esu a pak dáma.

Tento princip se aplikuje stejně i na vypracovávané barvy:

K 3

 

Q J 10 2

Začne-li se hrát 3 proti 10, protihráč může zdvih převzít; situace bude vypadat takto:

K 

 

Q J 2

a barva je zablokovaná.  Tomu se vyhneme, když budeme hrát nejdříve krále.

2. Příznivé rozložení

Někdy se závazek uhraje pouze za podmínky, že jsou chybějící karty určité barvy vhodně rozděleny mezi protihráče.  Například, máte-li v určité barvě v ruce A 3 2  a na stole K Q 5 4 a má-li každý z protihráčů tři z šesti chybějících karet, 4 ze stolu získá zdvih poté, co se odehrají eso, král a dáma.

Definice pojmů

Zablokování:

nemožnost přejít na vysoké zdvihy v protějším listu.

 


 CVIČNÝ TEST č. 3

 

1.      Jak byste měli hrát následující barvy, abyste se nezablokovali?

 

(a)

 

(b)

 

(c)

 

(d)

A J 3

 

J 4

 

A 2

 

Q 10 5 2

 

 

 

 

 

 

 

K Q 5 4

 

K Q 3

 

Q J 10 3

 

K J 4

 

(a)

 

 

(b)

 

 

(c)

 

 

(d)

 

 

 

2.      Jaká příznivá rozložení jsou v následujících barvách nezbytná pro realizaci maximálního počtu zdvihů? Jaké je toto maximum?

 

(a)

 

(b)

 

(c)

 

(d)

K 3

 

A K 3

 

A 8 7 3

 

K Q J 5 4 2

 

 

 

 

 

 

 

A Q 5 4 2

 

Q 7 6 4 2

 

K 6 5 4 2

 

3

 

(a)

 

 

(b)

 

 

(c)

 

 

(d)