DOKUMENT č. 20
Hraji dvojitý impas
Hrát jednoduchý impas znamená hrát nízkou kartou proti honéru a doufat,
že vysoký chybějící honér je umístěn před ním.
Když chybí dva honéry, můžeme provést totéž
dvakrát po sobě. Říkáme, že děláme dvojitý impas.
Příklad: |
ª A J 10 |
|
|
|
ª 5 4 3 |
Abychom realizovali
dva pikové zdvihy (tedy v barvě, v níž chybí král a dáma), děláme první impas
tak, že hrajeme 3 proti 10. Když jsou
dva honéry před eso-kluk-10, 10 získá zdvih.
Když ne, desítku vezme např. dáma.
Situace pak vypadá
takto: |
ª A J |
|
|
|
ª 5 4 |
Ve hře je už jen král. Uděláme
druhý impas (tentokrát jednoduchý) tak, že hrajeme pikovou 4 proti klukovi.
Takto uspějeme s dvěma zdvihy v pikách,
kdykoliv je alespoň jeden honér umístěn před vidličkou.
Existují také dvojité
impasy, které umožňují získat jeden nebo dva zdvihy.
Příklad: |
© A Q 10 |
|
|
|
©
5 4 3 |
Hrajeme srdcovou 3 proti 10 (první impas):
* jestliže jsou král a kluk u Západu, získáme zdvih na
10 a nezbude než pokračovat srdcovou 4 proti dámě, abychom získali všechny tři
zdvihy.
* jestliže jsou král a
kluk rozděleni, získáme dva zdvihy (ověřte ...).
Nakonec ještě existují
dvojité expasy (které nás nutí
přenechat výnos soupeři).
Poslední příklad: |
¨ Q J 6 |
|
|
|
¨
5 4 2 |
Abychom získali zdvih v kárech, musíme dvakrát hrát proti dáma-kluk a
doufat, že eso nebo král jsou umístěny před nimi.
CVIČNÝ TEST č. 20
1. Jak budete hrát následující barvy, abyste zkusili
realizovat udaný počet zdvihů?
Upřesněte, jaké jsou podmínky úspěšnosti.
a) |
A 10 9 |
- |
|
|
|
|
J 5 3 |
|
(2 zdvihy)
b) |
7 5 2 |
- |
|
|
|
|
K J 4 |
|
(1 zdvih)
c) |
K J 10 |
- |
|
|
|
|
6 5 3 |
|
(2 zdvihy)
d) |
6 4 3 |
- |
|
|
|
|
Q 10 2 |
|
(1 zdvih)
2.
Představte si
barvu, kde by dvojitý impas či expas byl nezbytný pro získání zdvihu (jinou,
než ty, které jste již studovali).