DOKUMENT č. 20

Hraji dvojitý impas

Hrát jednoduchý impas znamená hrát nízkou kartou proti honéru a doufat, že vysoký chybějící honér je umístěn před ním.

Když chybí dva honéry, můžeme provést totéž dvakrát po sobě.  Říkáme, že děláme dvojitý impas.

Příklad:

ª  A J 10

 

 

 

ª  5 4 3

Abychom realizovali dva pikové zdvihy (tedy v barvě, v níž chybí král a dáma), děláme první impas tak, že hrajeme 3 proti 10.  Když jsou dva honéry před eso-kluk-10, 10 získá zdvih.  Když ne, desítku vezme např. dáma.

Situace pak vypadá takto:

ª  A J

 

 

 

ª  5 4

Ve hře je už jen král.  Uděláme druhý impas (tentokrát jednoduchý) tak, že hrajeme pikovou 4 proti klukovi.

Takto uspějeme s dvěma zdvihy v pikách,
kdykoliv je alespoň jeden honér umístěn před vidličkou.

Existují také dvojité impasy, které umožňují získat jeden nebo dva zdvihy.

Příklad:

©  A Q 10

 

 

 

©  5 4 3

Hrajeme srdcovou 3 proti 10 (první impas):

* jestliže jsou král a kluk u Západu, získáme zdvih na 10 a nezbude než pokračovat srdcovou 4 proti dámě, abychom získali všechny tři zdvihy.

* jestliže jsou král a kluk rozděleni, získáme dva zdvihy (ověřte ...).

Nakonec ještě existují dvojité expasy (které nás nutí přenechat výnos soupeři).

Poslední příklad:

¨  Q J 6

 

 

 

¨  5 4 2

Abychom získali zdvih v kárech, musíme dvakrát hrát proti dáma-kluk a doufat, že eso nebo král jsou umístěny před nimi.

 


 CVIČNÝ TEST č. 20

 

1.    Jak budete hrát následující barvy, abyste zkusili realizovat udaný počet zdvihů?

 

Upřesněte, jaké jsou podmínky úspěšnosti.

 

a)

A 10 9

-

 

 

 

 

J 5 3

 

 (2 zdvihy)

 

 

 

b)

7 5 2

-

 

 

 

 

K J 4

 

(1 zdvih)

 

 

 

c)

K J 10

-

 

 

 

 

6 5 3

 

(2 zdvihy)

 

 

 

d)

6 4 3

-

 

 

 

 

Q 10 2

 

(1 zdvih)

 

 

 

2.    Představte si barvu, kde by dvojitý impas či expas byl nezbytný pro získání zdvihu (jinou, než ty, které jste již studovali).