DOKUMENT č. 23
Markuji v obraně pro přebíjení
Když vynášíme eso proti trumfovému závazku, většinou máme i krále v této
barvě. Karta, kterou partner na eso
přihodí, ukazuje, jestli chce, abychom ve stejné barvě pokračovali (pozitivní marka), nebo jestli dává přednost útoku (negativní marka) v jiné barvě.
Pokud má pouze dvě
karty ve vynesené barvě, je často v jeho zájmu markovat pozitivně, protože bude moci snapovat třetí kolo této barvy.
Pozitivní marka v barvě spočívá v přidání vysoké karty, výběr je ovšem omezen,
protože jsou k dispozici jenom dvě!
Máme-li dubl a chceme
přebíjet, dáme nejdříve vyšší kartu:
Příklad:
|
© Q 7 4 |
|
© A |
|
© 8 3 |
Váš partner vynese srdcové eso (trumfy jsou piky).
Přihoďte 8, abyste mu vysvětlili, že si přejete
snapovat třetí kolo srdcí.
Samozřejmě, když
nemáte trumf, je zbytečné přemýšlet, jak snapovat ...
Odhazuji ze stolu,
abych mohl vzápětí snapovat.
V principu: abychom mohli
snapovat na stole, je nutné mít, samozřejmě kromě trumfů, nějakou barvu, která
je kratší, než ta v listu vydražitele.
Někdy tato barva není dobrá:
Příklad:
ª 8 2 ¨ 4 2 |
|
ª A K Q ¨ A 3 |
Trumfy jsou
srdce. Na stole je barva, která je kratší
než u vydražitele, ale jsou to piky, kde vydražitel nemá žádný ztrátový zdvih!
Bylo by mnohem zajímavější mít na stole tři piky a
jedno káro: vydražitel by mohl snapovat
svou ztrátovou kartu v kárech.
Jedno řešení existuje: odhodit káro stolu na pik.
Takto je vytvořena krátkost v "dobré" barvě a můžeme snapovat ztrátové káro.
Jak jsme viděli u rozdání dne, pro to, aby vydražitel
mohl přijmout stejnou taktiku, není nezbytné, aby vydražitelova karta, která
umožní odhoz, byla vysoká ...
CVIČNÝ TEST č. 23
1.
Trumfy jsou
srdce. Váš partner vynesl kárové
eso. Jakou kartu přidáte na Východě v
těchto situacích:
a)
© 10 5 2 ¨ 9 7 4 |
|
|
|
© 8 6 3 ¨ J 6 |
|
b)
© J 9 8 3 ¨ Q 9 4 |
|
|
|
© K Q 10 ¨ 10 2 |
|
2.
Jak budete hrát
velký slem v pikách s těmito dvěma
listy:
ª J 10 7 3 2 © 8 5 4 ¨ Q 3 § 9 8 6 |
|
ª A K Q 9 8 6 © A K 7 2 ¨ A K 4 § - |
Soupeř vynese trefové eso.